El rap allagostat que només sap fer una mare

"–Claro que sí –dijo mi madre–, Joaquín Blume, un gran atleta. Murió en la flor de la vida. 
–Y lo convirtieron en héroe y mártir del Régimen, ¿no es verdad? 
–El Régimen, el Régimen… Anda, cambia de tercio, que siempre estás con la misma cantinela. Pues claro que sí. Él hacía esa figura en las anillas, el Cristo, con una perfección que, vamos, aquello era el no va más. Se quedaba clavado en el aire, sin que se le moviera un músculo. Algo verdaderamente extraordinario. 
Había pasado toda la tarde solo en la biblioteca, haciendo fichas, reuniendo información y añadiéndole diferentes datos a mi texto, y ahora estábamos en la cocina degustando su plato más especial, rape alangostado, que me hace a menudo y que es una delicia, tan suave y tan sabroso a la vez.  
¿Por qué no se alimenta de cosas así todo el mundo, en lugar de meterse en el cuerpo cosas que parecen Mussolini partido en trozos? 
–Sí, pero en realidad –añadí para provocarla– el Régimen le hundió la vida a Blume, ¿no lo sabías? 
–¡Y dale! Hijo mío, tú es que eres erre que erre.  
–Cuando Blume estaba en su mejor forma, le prohibieron ir las Olimpiadas del 56, en Melbourne, y también al Mundial del 58. 
–¿Y eso por qué? 
–Lo del 56, para protestar contra la invasión de Hungría por la Unión Soviética. 
–Ah, bueno, ¡acabáramos! Los comunistas, con su bandera roja y sus tanques de la paz. Ahí sí que vivía bien la gente, en la Unión Soviética de Stalin. 
–Stalin ya había muerto, mamá. En el 59 estaba Kruschev. 
–Que era el mismo perro con distinto collar. Vamos, que con uno o con otro aquello sí que era Jauja. Tengo entendido que en Moscú ataban los perros con longaniza.
–No te pongas irónica, haz el favor. 
Cortó un trozo de pescado y lo masticó lentamente. Siempre le ha encantado ese tipo de esgrima dialéctica." 
Benjamín Prado (2006). Mala gente que camina. Madrid: Alfaguara (pàg. 69-70).

Rap allagostat

Ingredients

1 cua de rap en dos lloms
Pebre vermell dolç de la Vera
Sal, oli

Se salen els lloms del rap, s'hi afegeix un rajolí d'oli i s'arrebossen amb pebre vermell dolç. Es posen en una cassola tapada al foc i es deixen coure (segons el gruix del llom, entre 10 i 20 minuts). Es deixen refredar i es tallen a rodanxes.

També es poden coure al forn. De fet, quan vaig publicar aquest post per primer cop, el vaig fer en la cassola tapada, però com que és un plat que faig amb certa periodicitat, ho he anat fent de diverses maneres i l'última que he provat és lligant els lloms del rap amb fil de bramant i coent-los al forn sobre un llit de ceba. La veritat és que crec que m'agrada més com queda al forn que en cassola, perquè el forn fa que quedi segellat el llom del rap per fora i per dins conserva tots els sucs i és una veritable delícia.

Aquest rap recorda vagament la llagosta, d'aquí ve el nom. Es pot menjar fred acompanyat de maionesa, salsa rosa o salsa tàrtara (per als amants de les salses, a mi m'encanta al natural amb amanida). També es pot menjar calent acompanyat d'una salsa de gambes feta aprofitant el suc de la cocció del rap, que és diví. 


També es poden lligar tots dos lloms del rap després de treure l'espina i llavors ens queda una cua molt més grossa. 


Comentaris

  1. Segons explica Carmen Posadas a "Hoy caviar, mañana sardinas", ni el mateix Conde de los Andes, reputat gastrònom, es va adonar que no era llagosta quan va tastar el seu "pastel de falsa langosta". Sigui com sigui, rap o llagosta, és deliciós!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars